Oh, sunny day

Nu har jag varit ute och gått djulöalé med mamma och syster, var riktigt skönt så nu känner jag mig duktig.
Jag älskar och gå när det är sol och snö och det var det nog fler som gjorde för det var fullt med folk som promenerade.

Nu står sofie och lagar stuvade makaroner och korv till oss, det har tagit henne typ en halvtimme minst hittils och då är inte ens makaronerna halvfärdiga, haha duktig. Sen har vi även haft heta diskussioner om färger här också, sofie förstår inte varför mamma inte gått iväg och gjort en synundersökning på mig, fast det i själva fallet är dom som har dålig syn, båda behöver glasögon. jag tycker iallafall att tomater oftast är orangea, hur ofta ser man en riktigt röd tomat? nej juste. och sen att en tröja jag haft här som är sofie, jag sa att det var hennes "bruna tröja" men tydligen var den grå!? nu har jag även tjatat i en halvtimme om att den är mullvadsgrå och dom bara garvar, dem ser som krattor och sen sa dom att den nästan var åt grå/lila hållet tillochmed. Haha blinda jävlar. nu ska jag kila till köket och se till så att det överhuvudtaget blir någon mat idag! Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0